Javna rasprava - Pravilnik o prenosivosti broja
HAKOM objavljuje prijedlog Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o prenosivosti broja u svrhu provedbe postupka javne rasprave.
Datum otvaranja rasprave: 28. listopada 2019.
Datum zatvaranja rasprave: 22. studenog 2019.
Zbog opsežnosti materije, na zahtjev operatora, HAKOM produljuje rok trajanja javne rasprave do 22. studenog 2019. do 23:59 sati.
Napomena: HAKOM ne preuzima odgovornost za sadržaj ili neprimjerenost sadržaja komentara javne rasprave. Stajališta izražena u komentarima ne odražavaju službena stajališta HAKOM-a i za njih je odgovoran autor. Komentare možete slati i pismenim putem na adresu sjedišta HAKOM-a.
HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
NACRT PRIJEDLOGA IZMJENA I DOPUNA PRAVILNIKA O PRENOSIVOSTI BROJA
Zagreb, listopad 2019.
I. OSNOVA ZA DONOŠENJE IZMJENA I DOPUNA PRAVILNIKA O PRENOSIVOSTI BROJA
Člankom 12. stavkom 1. točkom 1. i člankom 76. stavkom 6. Zakona o elektroničkim komunikacijama (NN br. 73/08, 90/11, 133/12, 80/13, 71/14 I 72/17; dalje: ZEK) propisana je ovlast Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (dalje: HAKOM) za donošenje pravilnika o prenosivosti broja te njegovih izmjena i dopuna.
Pravilnikom o prenosivosti broja propisuju se način, uvjeti i postupak ostvarivanja prenosivosti broja u nepokretnoj i pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži.
II. OCJENA STANJA I OBRAZLOŽENJE IZMJENA
1. Ocjena stanja
Izmjene i dopune trenutno važećeg Pravilnika o prenosivosti broja (NN br. 24/15 i 71/16) predlažu se primarno radi usklađivanja s Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, te također radi preciziranja pojedinih odredbi imajući u vidu praktičnu primjenu Pravilnika.
Sukladno članku 22. stavku 5. ZEK-a, o prijedlogu izmjena i dopuna Pravilnika o prenosivosti broja potrebno je provesti postupak javne rasprave sa zainteresiranom javnošću.
2. Obrazloženje izmjena
Članak 1. – precizirano je da slučajevi nepravovremenog prijenosa broja uključuju i slučajeve u kojima dolazi do neželjenog prijenosa broja. Naime, u praksi su uočeni slučajevi kada je prenesen broj za koji nije podnesen zahtjev za prijenos broja ili zahtjev nije podnio vlasnik broja. Kako bi se osiguralo da u navedenim slučajevima korisnik također ima pravo na naknadu za nepravovremeni prijenos broja, ukoliko u tim slučajevima posljedično ostane bez usluge, ili ukoliko nisu poštivani ugovoreni rokovi i propisani postupci na štetu krajnjeg korisnika, odredba je izmijenjena. Također, precizirano je da nepravovremeni prijenos broja uključuje i slučajeve u kojima nije moguća realizacija usluge.
Članak 2. – imajući u vidu slučajeve u kojima primatelj broja ne poduzima sve potrebne radnje kako bi prethodno provjerio mogućnost realizacije usluge, pojašnjeno je kako je obveza primatelj broja, između ostalog, u potpunosti pripremiti svoju elektroničku komunikacijsku mrežu i sustave za priključenje novog krajnjeg korisnika.
Članak 3., 7. i 8. – usklađeno s Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, koji predviđa mogućnost podnošenja zahtjeva za izdvajanje broja iz VPN serije. Stoga su na odgovarajući način izmijenjeni i obrasci Zahtjeva za prijenos broja.
Članak 4. – u stavku 4. rok je usklađen s Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga.
Stavak 6. usklađen je s Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga u dijelu koji se odnosi na pravo korisnika da odustane od sklopljenog ugovora u slučaju ugovora na daljinu i izvan poslovnih prostorija operatora.
Članak 5. – rok je usklađen s Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga.
Članak 6. – jasnije je propisano u kojim slučajevima davatelj i primatelj broja moraju koristiti funkcionalnost CABP kako bi otklonili slučajeve u kojima dolazi do propusta u postupcima prijenosa broja na štetu krajnjeg korisnika. Tako je propisano da je u roku od 48 sati od prijave nepravilnosti, koju može prijaviti bilo koji od sudionika postupka prijenosa broja (primatelj, davatelj ili krajnji korisnik) nužno istu otkloniti.
III. TEKST NACRTA PRIJEDLOGA PRAVILNIKA
Prilaže se tekst Nacrta Pravilnika.
HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI
Na temelju članka 12. stavka 1. točke 1. i članka 76. stavka 6. Zakona o elektroničkim komunikacijama (Narodne novine, br. 73/08, 90/11, 133/12, 80/13, 71/14 i 72/17), Vijeće Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti donosi
IZMJENE I DOPUNE PRAVILNIKA O PRENOSIVOSTI BROJA
Članak 1.
U Pravilniku o prenosivosti broja (Narodne novine, br. 24/15 i 71/16 ) u članku 2. točka 7. mijenja se i glasi:
„7. nepravovremeni prijenos broja: svaki prijenos broja izvan datuma i vremenskog okvira zapisanog u centralnoj administrativnoj bazi prenesenih brojeva, uključujući i slučajeve u kojima nakon prijenosa broja dolazi do neispravnog usmjeravanja poziva, odnosno nemogućnosti korištenja ili realizacije usluge, kao i kašnjenja u slučaju neopravdanog odbijanja ili odgode i slučajeve neželjenog prijenosa broja,“
Članak 2.
U članku 5. stavak 3. mijenja se i glasi:
„Primatelj broja mora u potpunosti pripremiti svoju elektroničku komunikacijsku mrežu i sustave, te provesti sva potrebna testiranja propisana ovim Pravilnikom prije priključenja novog krajnjeg korisnika.“
Članak 3.
U članku 11. stavku 3. točki h. iza riječi „priključak“ dodaju se riječi „i mogućnosti izdvajanja brojeva iz VPN serije“.
Članak 4.
U članku 13. stavku 4. riječi „dvadeset i pet (25)“ zamjenjuju se riječima „petnaest (15)“.
Stavak 6. mijenja se i glasi:
„(6) Zahtjev za otkazivanje prijenosa broja iz stavka 5. ovog članka podnosi se primatelju broja, u pisanom ili elektroničkom obliku:
- u slučaju iz stavka 5. točke b. i c., najkasnije 48 sati prije početka vremenskog okvira prijenosa broja iz članka 22. ovog Pravilnika, odnosno 72 sata prije početka vremenskog okvira prijenosa broja iz članka 22. ovog Pravilnika ukoliko je u navedenim slučajevima nužno otkazivanje i veleprodajne usluge
- u slučaju iz stavka 5. točke d., najkasnije 48 sati prije početka vremenskog okvira prijenosa broja iz članka 22. ovog Pravilnika, odnosno 72 sata prije početka vremenskog okvira prijenosa broja iz članka 22. ovog Pravilnika ukoliko je u navedenim slučajevima nužno otkazivanje i veleprodajne usluge, osim u slučaju sklapanja ugovora na daljinu, u kojem slučaju se obavijest o jednostranom raskidu smatra zahtjevom za otkazivanje prijenosa broja.“
Članak 5.
U članku 16. stavku 2. riječi „deset (10)“ zamjenjuju se riječima „pet (5)“.
Članak 6.
U članku 20. stavak 5. mijenja se i glasi:
„(5) Ukoliko je broj prenesen pogreškom, usluga na prenesenom broju nije uspješno realizirana, Zahtjev za prijenos broja je neopravdano odbijen ili je došlo do neželjenog prijenosa broja davatelj i primatelj broja obvezni su, najkasnije u roku od 48 sati od prijave navedenog događaja putem funkcionalnosti CAPB otkloniti nepravilnost.“
Iza stavka 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
„(6) Davatelj i primatelj broja obvezni su bez odgode obavijestiti Agenciju i korisnika o zaprimljenoj prijavi iz stavka 5. ovog članka te o provedenim radnjama radi otklanjanja nepravilnosti iz stavka 5. ovog članka.“
Članak 7.
U Dodatku I. osmom odlomku točki f) iza riječi „priključak“ dodaju se riječi „i mogućnosti izdvajanja brojeva iz VPN serije“.
Članak 8.
U Dodatku I. osmom odlomku točki f) iza riječi „priključak“ dodaju se riječi „i mogućnosti izdvajanja brojeva iz VPN serije“.
Članak 9.
Ove Izmjene i dopune Pravilnika objavit će se u Narodnim novinama i stupaju na snagu 1. siječnja 2020.